Aktualności

Walne Zebranie Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół UPJPII i 20 nowych członków SAIP 29 XI 2023

30.11.2023 Komunikaty

walne_zebranie_saip_29_xi_2023-1280.jpg

 

Zarząd Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie zwołał Walne Zebranie SAIP UPJPII, które odbyło się 29 listopada 2023 r. w sali senackiej przy ul. Kanoniczej 25 w Krakowie.

Spotkanie rozpoczął i powitał zgromadzonych ks. prof. dr hab. Rober Tyrała, rektor UPJPII. Po nim głos zabrała dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, prezes SAIP. W imieniu całego zarządu podziękowała zgromadzonym za obecność i przedstawiła porządek obrad, w którym znalazły się m.in. głosowania nad wyborem wiceprezesa SAIP, uchwały o przyjęciu nowych członków oraz wybory do Głównej Komisji Rewizyjnej i ustanowienie Kapituły Nagrody Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie dla „Osobowości Roku”, którą Pani Prezes zainicjowała podczas marcowych obrad stowarzyszenia.

Klaudia Cymanow-Sosin zaproponowała na wiceprezesa kandydaturę dr. Jakuba Synowca, co spotkało się z życzliwym poparciem. Dr Jakub Synowiec jest kierownikiem kierunku filozofia i wykładowcą na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, autorem kilkunastu artykułów oraz książki Model argumentacji etycznej w etyce personalistycznej Karola Wojtyły i Tadeusza Stycznia. Prezes SAIP swoją rekomendację poparła wcześniejszą udaną współpracą w ramach Komisji Programów i Jakości Kształcenia UPJPII i dużym zaangażowaniem oraz wiedzą merytoryczną kandydata.

W kolejnym głosowaniu w skład Głównej Komisji Rewizyjnej weszli: ks. prof. Tomasz Rozkrut, prorektor ds. nauki UPJPII – przewodniczący komisji oraz dwaj członkowie: ks. dr Maciej Radej i ks. dr Paweł Kaszuba.

W ramach prac nad statutem został także przygotowany i przyjęty Regulamin pracy Zarządu Głównego SAIP. Głównym założeniem jego uchwalenia było umożliwienie podejmowania prac zarządu i uchwał w sposób zdalny. Regulamin nie zmienia kompetencji zarządu i jest zgodny ze statutem (§ 36 Funkcjonowanie Zarządu Głównego może zostać określone szczegółowo przez regulamin jego pracy. Sporządzony regulamin zarządu określa formy spotkań roboczych, dopuszczając konsultacje i podjęcie decyzji on-line, a zgromadzenia pozostają w formule stacjonarnej).

Następnie członkowie Walnego Zebrania debatowali nad przygotowaniami Nagrody Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie dla „Osobowości Roku” w oparciu o Regulamin Nagrody. Została także zaprezentowana statuetka oraz dyplom, a ks. dr Seweryn Puchała przedstawił zakres prac w tym zakresie.

Ustanowiona została Kapituła Nagrody, w skład której weszli:

  • Rektor UPJPII ks. prof. dr hab. Robert Tyrała,
  • Ks. dr hab. Antoni Świerczek, prof. UPJPII, prorektor,
  • Dr hab. Małgorzata Duda, prof. UPJPII, prorektor,
  • Ks. prof. Tomasz Rozkrut, prorektor,
  • O. Fidelis Maciołek OFM, kanclerz UPJPII,
  • Dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, prezes SAIP,
  • Dr Jakub Synowiec, wiceprezes SAIP,
  • Ks. dr Bartłomiej Pieron, sekretarz SAIP,

a w przyszłości laureaci Nagrody dla „Osobowości Roku”.

Podczas Walnego Zebrania zostało przedstawione sprawozdanie z działalności zarządu, w którym znalazły się m.in. informacje o wpisaniu prezes do KRS oraz innych instytucji zrzeszających organizacje non profit. Przedstawiona została aktywność w zakresie prowadzenia strony internetowej SAIP, w tym uporządkowanie treści informacyjnych, umożliwienie składania deklaracji przystąpienia do stowarzyszenia w formie wniosku online, bieżące działania promocyjne, w tym:

  • prace nad logo i księgą znaku,
  • aktywność w mediach własnych (telewizji uniwersyteckiej JP2TV) i mediach publicznych (Radio Kraków),
  • akcja informacyjna SAIP w środkach komunikacji miasta Krakowa (autobusach i tramwajach) promująca działalność Stowarzyszenia oraz budowę Kampusu Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

Prezes poinformowała także o zakończeniu projektu Fundacji św. Królowej Jadwigi dla UPJPII, w realizację którego zaangażowani byli także członkowie SAIP. Publikacja naukowa Edukacja medialna. Zasady funkcjonowania w świecie nowych mediów ­pod red. K. Cymanow-Sosin, kierownika projektu oraz Kompendium wiedzy o projekcie: edukacja medialna (Kraków 2023), jako materiał szkoleniowy i popularyzatorski, a także pisemne podziękowania za udział w projekcie zostały złożone na ręce Księdza Profesora Roberta Tyrały, rektora UPJPII, o. Fidelisa Maciołka OFM, prezesa Fundacji św. Królowej Jadwigi i aktywnych uczestników projektu.

Przedstawione zostały także kwestie finansowe, m.in. wniosek o zamknięcie mniej korzystnego rachunku bankowego i informacja o otwarciu nowego rachunku w ramach organizacji non profit, a także informacja o przekazaniu przez Zarząd SAIP darowizny na rzecz Stowarzyszenia, która ma zostać przeznaczona na sfinansowanie działań związanych z nagrodą, jako przedsięwzięciem SAIP.

Prezes podziękowała także Księdzu Rektorowi za możliwość zabrania głosu podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego 2023/24, co przyczyniło się do wzrostu liczby członków stowarzyszenia. Słowa zaproszenia skierowane do społeczności akademickiej przysporzyły SAIP dwudziestu nowych członków, którzy z pewnością podejmą aktywność w ramach prac nad realizacją misji SAIP. Uchwałą nr 5/2023 z dnia 22 listopada 2023 r. Zarządu SAIP UPJPII w sprawie przyjęcia nowych osób w poczet członków Stowarzyszenia przyjęto następujące osoby: o. Fidelis Maciołek, Szymon Kozieja, Maciej Nowotniak, Sylwia Wajner, Maria Piętak-Frączek, Piotr Zarczuk, dr Jakub Synowiec, Stanisław Gurawski, dr Dorota Narewska, dr Aleksandra Urzędowska, dr Katarzyna Wojtanowicz, dr Barbara Sordyl-Lipnicka, dr Krzysztof Tenerowicz, ks. dr hab. Sławomir Soczyński, ks. dr Seweryn Puchała, ks. dr Paweł Kaszuba, Katarzyna Wysocka, Robert Ślusarek, Justyna Kuehn. Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia przez Zarząd SAIP UPJPII.

Członkowie SAIP zostali także poinformowaniu o złożeniu dwóch projektów. Pierwszy związany jest z popularyzacją dialogu oraz wzrostem kompetencji komunikacyjnych i zakłada m.in. cykle szkoleń i publikacje, drugi dotyczy promowania postaw w oparciu o wartości naszego Uniwersytetu i związany jest z działaniami informacyjnymi oraz popularyzatorskimi wśród społeczności akademickiej i w otoczeniu społeczno-gospodarczym i medialnym.

Uczestnicy zebrania zostali także zachęceni do przedstawiania własnych aktywności i zamieszczania ich na stronie stowarzyszenia w zakładce Wydarzenia

Podczas spotkania omawiano także formułę komunikacji oraz miejsce prac zarządu, a także ustalono składkę członkowską w wymiarze rocznym w wysokości: 50 PLN i 25 PLN (studenci i doktoranci). W ramach wolnych wniosków członkowie SAIP przedstawili swoją ocenę prac zarządu i ustalili tematykę zebrań roboczych. Spotkanie zakończyło się modlitwą i wspólnym zdjęciem zgromadzonych.

 

Klaudia Cymanow-Sosin
Prezes Zarządu

 

Galeria zdjęć

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano