„Tutoring to metoda indywidualnej opieki nad podopiecznymi, oparta na relacji mistrz-uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na człowieka, stara się o pełny rozwój jego potencjału”
(na podst. Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Warszawa 2015)
Dnia 30 maja 2019 r. – dzięki inicjatywie zapoczątkowanej na Wydziale Historii i Dziedzictwa Kulturowego – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie uzyskał certyfikat Collegium Wratislaviense pozwalający na prowadzenie zajęć z zakresu tutoringu akademickiego. Chętnych studentów ze wszystkich Wydziałów Uczelni zapraszamy zatem do skorzystania od roku akademickiego 2019/20 z możliwości uczestnictwa w tym elitarnym kursie!

Czym jest tutoring?
To innowacyjna metoda edukacji spersonalizowanej, zmierzająca do rozwijania kreatywności i samodzielnego myślenia dzięki relacji mistrz-uczeń. Praktykowana jest na renomowanych uniwersytetach brytyjskich i amerykańskich (Oxford, Cambridge, Berkley), a jej elementów na gruncie polskim można doszukiwać się w założeniach edukacyjnych słynnego Collegium Nobilium.
Co zyskujesz jako uczestnik kursu tutoringu?
- Rozwijasz swój potencjał zarówno w wymiarze naukowym, jak i osobistym
- Odkrywasz istotne trudności, utrudniające realizację zakładanych celów oraz uczysz się ich pokonywania
- Poznajesz metody łatwiejszego przyswajania wiedzy, dostosowane do Twoich indywidualnych preferencji
- Zyskujesz uniwersalne umiejętności naukowe krytycznego myślenia, przedstawiania i obrony własnej opinii oraz prowadzenia dyskusji
- Uświadamiasz sobie lub rozwijasz własne talenty oraz poznajesz sposoby na wzmocnienie swoich słabszych stron
- Ćwiczysz określanie celów zawodowych (i osobistych) oraz planowanie skutecznych sposobów ich realizacji
Uwaga! Zajęcia tutoringu ujmowane są w suplemencie do dyplomu jako elitarny kurs indywidualny!
Jak wygląda organizacja zajęć tutoringu?
- Zajęcia są nieodpłatne
- Kurs obejmuje 15 godzin dydaktycznych odbywanych z jednym tutorem w przeciągu jednego roku akademickiego
- Termin, częstotliwość i długość spotkań ustalane są na drodze porozumienia pomiędzy tutorem i studentem
- Charakter i tematyka zajęć oraz rodzaj wykonywanych w ich trakcie ćwiczeń i stosowanych narzędzi tutorskich zależą od indywidualnych potrzeb studenta
- Zajęcia odbywają się na terenie uczelni, a tutor prowadzi ich dokumentację dla celów administracyjnych
Jak przebiega proces rekrutacji?
- Zajęcia przeznaczone są dla studentów ze wszystkich Wydziałów Uczelni oraz każdego poziomów studiów
- Student chętny do uczestnictwa w zajęciach z tutoringu akademickiego proszony jest o napisanie listu motywacyjnego (max. 1400 znaków) z krótkim opisem swoich zainteresowań naukowych i oczekiwań, jakie wiąże z zajęciami oraz wskazaniem trzech potencjalnych tutorów, z którymi chciałby pracować (wybranych z wykazu zamieszczonego poniżej) – list należy przesłać na adres koordynatora programu (joanna.malocha@upjp2.edu.pl)
- Koordynator przekazuje esej wskazanym przez studenta tutorom i po uzyskaniu od nich odpowiedzi informuje studenta z kim może on podjąć współpracę oraz kontaktuje obydwie zainteresowane strony; ewentualnie prosi o wskazanie innych opiekunów
Nasi tutorzy
- Wszyscy tutorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowi i posiadają certyfikaty wydane przez renomowaną Szkołę Tudorów Akademickich Collegium Wratislaviense
- Tutorzy są najczęściej związani z Wydziałem Historii i Dziedzictwa Kulturowego, ale większość z nich prowadzi zajęcia także na innych Wydziałach i posiada ukończone kilka kierunków studiów
- Zapraszamy do bliższego zapoznania się z sylwetkami Tutorów UPJPII
-
-
-
-
O. dr hab. Tomasz Gałuszka OP
-
-
-
-
-
-
-